Znajdź nas na Facebook - rozwiń/schowaj

Kierunki badań

Prace badawcze pracowników mieszczą się w obszarach problemowych wyznaczonych przez następujące kierunki badań:

  • Od nauczania do uczenia się. Biograficzny wymiar edukacji
  • Współczesne poradnictwo edukacyjno-zawodowe. Konteksty, idee, aplikacje
  • Nauczyciele współcześni. Społeczne konstruowanie ich bycia w świecie nauczania
  • Edukacyjne dyskursy teraźniejszości
  • Szkoła jako instytucja ucząca się
  • Funkcjonowanie placówek wychowawczych, edukacyjnych i resocjalizacyjnych. Programy, kontekst społeczny
  • Pedagogiczne aspekty współczesnej kultury i życia społecznego
  • Psychologiczne aspekty rozwoju
  • Wybrane problemy historii kultury, oświaty i nauki
  • Dzieciństwo i rodzina. Psychologiczno-pedagogiczne warunki rozwoju
  • Dorośli jako podmiot uczenia się w kontekstach współczesnej kultury
  • Ideologiczne konteksty edukacji
  • Metodologia dyscypliny i praktykowanie nauki
  • Przestrzenie zmian i oporu w szkolnictwie wyższym
  • Szkoła jako miejsce życia nauczycieli i uczniów. Od formalnych zadań instytucji do nieformalnych sytuacji wychowawczych
  • Rodzina we współczesnym dyskursie pedagogicznym
  • Psychospołeczne strategie działania, pomagania i współpracy
  • Zrównoważony rozwój a edukacja. Indywidualne i zbiorowe tożsamości uczestników życia społecznego.